Houd je van...
fotografie? en poëzie? goed eten? knutselen? geïnspireerd worden? goede dingen delen? blijf dan maar even plakken :)

07 oktober 2012

Gewoon, een sjabloon

Oef! Mooi zijn deze sjablonen! I like! Toch zou ik ze niet snel kopen. Ik maak het liever zelf! Zie hier een nieuw DIY project :)

Ons huis is nooit af (hoop ik) en mag wat mij betreft oneindig blijven "doorgroeien". 

Het eerstvolgende project op de never ending to-do lijst, is een wand in de woonkamer, die nog een beetje witjes is. Time for some colour! En graag een beetje speels aub!

Mmmhm. Okay. Dus. We maken een patroon!

Men neme:

-Een groot stuk karton
-Een sjabloon naar keuze als voorbeeld
-Tekengerei
-Een stanleymes
-Verf
-Een kleine ronde kwast

Ik heb een patroon uitgezocht en dit vrijelijk op het karton nagetekend. Daarna heb ik het voorzichtig uitgesneden met een stanleymes. Om een (redelijk) symmetrisch patroon te krijgen, heb ik eerst een middenlijn getekend. Die heb ik als uitgangspunt genomen om één helft van het patroon te tekenen. Deze helft heb ik uitgesneden en de uitgesneden stukken heb ik gebruikt om het patroon op de andere helft over te trekken. Volg je het nog?

Om de uitsnijdingen te egaliseren en om te voorkomen dat verf in de holtes van het karton loopt en gaat vlekken, heb ik alle snijranden afgeplakt met schilderstape.

Vervolgens het echte werk: verven! Ik heb van tevoren goed gekeken hoe ik het patroon op de muur wilde, lettend op randen en plinten en het karton op de juiste plek op de muur geplakt met tape.

Bij het verven is het heel belangrijk dat er WEINIG verf gebruikt wordt. Zodra je ook maar een beetje teveel verf neemt, loopt het uit en verlies je dus de vaste vorm van je patroon. Ik heb steeds met een behoorlijke droge kwast, terwijl ik het sjabloon goed tegen de muur drukte, met een stampende beweging de vlakken ingekleurd.

Best wel spannend, maar ik ben er blij mee! Ik heb nu één sjabloon gedaan en ga de rest van de wand ook nog doen (dit is duidelijk een meerdere-fasen-klusje :)). Ik zal, als het zover is, een foto plaatsen van het eindresultaat!





-----------------------------

Update
Check het resultaat hier!

Geen opmerkingen: