Houd je van...
fotografie? en poëzie? goed eten? knutselen? geïnspireerd worden? goede dingen delen? blijf dan maar even plakken :)

09 november 2012

Het kleine kamertje

Ik heb mezelf de afgelopen weken bezig gehouden met een groot project van klein formaat: onze wc.
In ons huis was zo´n beetje alles oud en muf toen we er in trokken, zo ook het toilet. Kijk maar:


Het ouderwets zeil, de antieke tegels en het loslatende pleisterwerk zorgden ervoor dat dit donkere hokje altijd een beetje viezig aanvoelde, ook als het schoon was. Make-over time dus, oeh yeah!

Mijn lief en ik hebben heel wat thema's en ideeën de revue laten passeren (Oosters, Mondriaan, Groen (inclusief bossages aan het plafond)), maar besloten uiteindelijk te gaan voor het totale tegenovergestelde van wat het was. Donker en somber moest fris en vrolijk worden! Nou... dat is wel gelukt.


Eerst heb ik van de planken van een oude tafel een vloer op maat gezaagd. Leuk, maar een tijdrovend klusje, omdat ik geen decoupeerzaag had en alles met een handzaag en beitel moest doen (!).

Nadat ik alle planken op maat had gezaagd, heb ik de planken geschuurd en in de grondverf gezet.





Vervolgens ben ik in het toilet zelf aan de slag gegaan. Al het houtwerk (kozijn, deurposten en deur), de leidingen en de stortbak zijn behandeld met grondverf.






Nadat ik de tegels met een speciale primer had gelakt, kwam -eindelijk- wat kleur! Wat voor één...








En toen waren de tegels aan de beurt. Tadaa!






Ik hoor je denken: welke hysterische tiener heeft dit uitgezocht?! Nou... euhm... Mijn geliefde. En ik. Vanwege het vrolijk. En blij. Enzo. Weet je wel.
Wait. And see.












Na de tegels volgden de buizen en stortbak...






En toen hoefde alleen de inmiddels geverfde vloer er nog maar in. Voíla! Nieuw toilet.
Oooh dat plast fijn ;)



Het is nog niet af: er zijn nog wat accessoires (lamp, spiegel) onderweg en ook aan een ingenieuze wc-rol houder slash moeilijk-stuk-vloer-wegwerk-ding wordt gewerkt. Maar ik kon het -na alle noeste arbeid- niet nalaten om alvast het voorlopige resultaat aan jullie te showen.

What say you? Hysterische tiener of vrolijk-blij-jeetje-wat-een-fijn-toilet? Ik ga voor het laatste.

1 opmerking:

Jappie zei

Super gruwelijke transformation!!

Ik heb zelfs de eer gehad om er op te mogen zitten!! wat een ervaring :) :)