Houd je van...
fotografie? en poëzie? goed eten? knutselen? geïnspireerd worden? goede dingen delen? blijf dan maar even plakken :)

17 februari 2013

Notenflapjes

Tijd voor een nieuw recept! Deze notenflapjes zijn seriously easy te maken en seriously lekker! Als snack, maar ook als voor- of bijgerecht. Je kunt ze prima bij een lunch serveren, bijvoorbeeld met wat cranberrycompote. Ze gaan met hartig èn zoet, dus choose your pick!

Notenflapjes

- Bladerdeeg
- Gemengde noten
- Zonnebloemolie
- Verse munt
- Zout
- Ahorn siroop

Maal de noten in de keukenmachine heel fijn. Voeg er een scheut zonnebloemolie aan toe, zoveel dat het een smeuïge massa wordt. Maal er wat blaadjes verse munt doorheen en breng dan op smaak met zout en ahorn siroop. Schep het mengel op het bladerdeeg, vouw ze diagonaal dubbel en bak ze in ± 15 minuten gaar.





Ik heb een zeer ouderwetse gasoven en weet niet precies op welke temperatuur ik hem normaliter zet. Ik denk ergens tussen de 180 en 200 graden.

Ook weet de hoeveelheden niet helemaal, ik kook meestal maar een beetje op het oog en op gevoel en dat werkt wel :) Ik denk dat je met 500 gram noten 10 flapjes kunt maken.

Enjoy!

Geen opmerkingen: